אומנות הניהול

אומנות הניהול

 

 

שאלות (יעוצית) למנהל במשבר קורונה

מאת ד"ר יעל בודואן וד"ר ריטה אלוני, ניוזלטר בידוד, אפריל, 20

המגה שיבוש הפוקד את המדינה במשבר הקורונה יוצר מציאות ארגונית חדשה, לא מוכרת ומאוד מטלטלת גם א המנהלים הטובים ביותר. במאמר מוצגים שאלות מפתח שהתשובה עליהם תעזור לכם לנהל את המשבר ואת היציאה ממנו. בהצלחה.

להמשך קריאה

 

בין הפטיש לסדן - ניהול בדרגי ביניים

מאת בודואן יעל ודורית פרגמן, משאבי אנוש, מרץ 2003

דווקא בתקופה הנוכחית המתאפיינת בקיצוצים, התייעלות וחיסכון, קיימת חשיבות רבה לבחון את הניהול בדרגי הביניים בארגון.  למנהלי דרג הביניים השפעה מכרעת על תפוקות הארגון. איכות מנהלי דרג הביניים משפיעה ישירות על השגת מטרות הארגון. המשך קריאה

 

איך לשפר תפוקות וביצועים?

מאת ד"ר יעל בודואן ודורית פרגמן, סטטוס, ינואר, 2006

החיפוש אחר כלים לשיפור ביצועים משותף למנהלים רבים. איך ממנפים את יכולות העובד? מהו משוב אפקטיבי? איך מחדדים את היכולות החזקות שלו? ומתי מתקבלת בקורת ללא התנגדות?  המשך קריאה 

 

איך חושבים בצוותא?

מאת ד"ר יעל בודואן ודורית פרגמן, סטטוס הירחון לחשיבה ניהולית, ספטמבר, 2006

באיזו מידה תהליכי קבלת החלטות ניהוליות ישפיעו על שביעות רצון העובדים? איזה סגנון קבלת החלטות רצוי – ריכוזי, בו המנהל מחליט לבד, או שיתופי, בו הצוות כולו שותף לקבלת ההחלטות? המשך קריאה

 

שינוי מול הרגל

מאת ד"ר יעל בודואן ודורית פרגמן, סטטוס הירחון לחשיבה ניהולית, אוגוסט 2006

כדי להטמיע בהצלחה שינוי התנהגותי – במיוחד אצל עובדים ותיקים הפועלים מתוך הרגל – יש להתחיל בשינוי רגשי ומחשבתי; אחר-כך יש לבצע חזרות רבות, ממש כמו אימון בעיטות לשער בכדורגל. המשך קריאה

 

בוס חדש בא לשכונה

מאת ד"ר יעל בודואן ודורית פרגמן, סטטוס ירחון לחשיבה ניהולית, מאי 2005

עד היום היה יובל אחד מאנשי הצוות, עכשיו הוא הפך למנהל. איך ילמד להפוך מחבר למנהל? כיצד יגבר על "אויבים" שרצו בתפקיד והתאכזבו? ומתי יתחיל להאציל סמכויות? המשך קריאה

 

איך מטמיעים חזון וערכים לאורך זמן?

מאת ד"ר יעל בודואן ודורית פרגמן, סטטוס הירחון לחשיבה ניהולית, אוקטובר 2005

חשוב שחזון וערכים לא יישארו "על הנייר", אלא יתורגמו לעשייה יומיומית. לשם כך יש להשקיע משאבים ותכנון, לשתף מנהלים ולקיים תקשורת תקינה, כי התקשורת היא ה"דם" שבגוף הארגון. המשך קריאה

 

והיה העקוב למישור – ניהול קונפליקטים בצוות    

מאת ד"ר יעל בודואן ודורית פרגמן, סטטוס הירחון לחשיבה ניהולית, דצמבר 2006

איך משפרים דפוסי תקשורת בין אישית ויחסים בצוות? איך מחסלים את ה"קליקות" ויוצרים שיתוף פעולה? ואיך הופכים אווירה עכורה לצלולה? המשך קריאה

 

הטמעת מערכות טכנולוגיות חדשות בארגון

מאת ד"ר יעל בודואן ודורית פרגמן, סטטוס הירחון לחשיבה ניהולית, נובמבר 2004 

כשארגון, או יחידה בארגון, חווה שינויים טכנולוגיים רבים, צצות בקרב העובדים התנגדויות שונות לשינויים. כיצד מפרקים את המוקשים בדרך להטמעת השינוי, ואיך מפיגים חששות, יוצרים שיתוף פעולה ומאפשרים לימוד מוצלח. המשך קריאה

 

 Everything we can do we can do better

מאת ד"ר יעל בודואן ודורית פרגמן, סטטוס הירחון לחשיבה ניהולית, יוני 2006

מצוינות היא תרבות ארגונית האומרת שכאשר טוב יותר אפשרי, הטוב לא מספיק. מתי ארגון בשל להטמיע מצוינות? מה המחיר של הטמעה כזו? ולמה מדובר בלא פחות ממהפכה? המשך קריאה

 

וירוס האחריות

מאת יעל בודואן ודורית פרגמן, סטטוס הירחון לחשיבה ניהולית, מרץ 2004

איך על הארגון להתמודד עם אווירה שלך חוסר אמון? איך מגבירים תחושת אחריות אצל עובדים ומנהלים? איך מאצילים סמכויות?  המשך קריאה

 

איך נותנים משוב אפקטיבי (בלי לפגוע ובלי להיפגע)

מאת ד"ר יעל בודואן ודורית פרגמן, סטטוס הירחון לחשיבה ניהולית, אוגוסט 2005

האם מתקיימות בארגון שלך ישיבות הפקת לקחים לאחר אירועים ופרויקטים? האם מתנהל שיח לומד בין עמיתים? האם בישיבות מוקדש זמן ללמידה? מה עושים עם מידע שנאסף מלקוחות? במידה שתהליכי העבודה מצומצמים, או לא קיימים, כדאי לגבש תוכנית עבודה לשיפור הלמידה. וחשוב לזכור, תרבות של למידה ושיפור היא זו שנותנת לגיטימציה למתן משוב. המשך קריאה

 

ניהול קונפליקטים בין מחלקות בארגון

מאת ד"ר יעל בודואן ודורית פרגמן, סטטוס ירחון לחשיבה ניהולית, אפריל 2004

איך לנהל באופן אפקטיבי קונפליקטים בין מחלקות בארגון? המשך קריאה

 

אנשים. ארגונים. משמעות.
  • יעוץ ופיתוח ארגוני

    מעוניינים לממש את הפוטנציאל הארגוני?

    הסביבה משתנה ודורשת הסתגלות מתמדת, ואיפה אתם?

    תהליכי יעוץ ופיתוח ארגוני מאפשרים הטמעה של ארגון לומד ומסתגל בדגש על שיפור תהליכי קבלת החלטות ותקשורת ארגונית.                                                                                                       גישה מערכתית המשלבת מיקוד במטרות הארגון והפרט.

    גישה הולסטית המשלבת עבודה קוגנטיבית-התנהגותית, רגשית וערכית  קרא עוד

  • יעוץ במשבר קורונה

    משבר הקורונה יצר מציאות ארגונית חדשה ולא צפויה. אי הודאות גבוהה ודורשת התארגנות מחדש. 

    יעוץ להתארגנות מחדש, מינוף הזדמנויות ביציאה מהמשבר

    קרא עוד

     

  • בין לקוחותינו